Dorești să începi o afacere pe care să o poziționezi fie în mediul offline, ori în spațiul digital? Atunci trebuie să știi că primul pas după ce îți deschizi firma este pregătirea acesteia pentru a fi lansată pe piață și poziționată în mintea potențialilor consumatori.
Comunicarea și mesajul pe care vrei să-l transmiți către publicul tău țintă trebuie să înceapă prin stabilirea unui set de reguli care să fie în conformitate cu misiunea viziunea și valorile brand-ului tău.
Creionarea unui manual de brand este cea mai bună idee care trebuie să fie pusă în practică dacă îți dorești ca totul să fie bine organizat încă de la început. În contextul în care îți dorești să ai o afacere bine dezvoltată, stabilirea logo-ului, a culorilor și a fonturilor ce vor fi utilizate este primordială. Atât echipamentele de lucru, produsele promoționale, cât și vestimentația angajaților sau a echipei trebuie să fie personalizate cu logo-ul brand-ului.
Manualul de brand este cel care conferă coerență și dezvoltare armonioasă pe o perioadă lungă de timp brand-ului. De asemenea, tot prin intermediul unui manual de brand (sau de identitate vizuală) te vei bucura și de comunicarea și transmiterea eficientă a poveștii brand-ului. De obicei, o afacere care nu are o bună identitate vizuală nu se va remarca printre ceilalți competitori din același segment de activitate. Astfel, nu va ajunge cu succes sau în mod facil la clienții mult doriți.
Un astfel de manual realizat corect trebuie să cuprindă
- Principii de design care te ajuta în dezvoltarea diverselor contexte de comunicare
- Reguli de aplicare a logo-ului
- Definirea fonturilor și a culorilor corporate
- Trasarea liniei generale a materialelor de comunicare a brandului. De exemplu – informații despre nuanțele, culorile, tonurile și subtonurile ce vor fi aplicate.
Va include exemple de situații reale în care brand-ul poate fi sau nu poate fi utilizat cu succes. Bineînțeles că pentru a face lucrurile în mod profesionist vei avea nevoie de o agenție de branding. Specialiștii sunt în măsură să propună și să specifice care sunt materialele de promovare în mediul digital, print și TV care se potrivesc cel mai bine brand-ului.
Dacă faci parte din categoria antreprenorilor care nu au avut un real succes cu propria afacere, ia în considerare și lipsa manualului de brand și, implicit, a unei identități coerente de brand. Dacă acesta nu a existat sau a fost făcut într-un mod prea succint, ai deja o explicație. În acest caz, poți opta pentru a face rebranding sau pentru a construi de la zero un nou brand.
Lasă un răspuns