• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Vasi.Ro

Vasi.Ro

Totul, mai ușor

  • Confidențialitate
  • Contact

Schițarea manualului de brand – începutul oricărui business de succes

Scris pe 19 martie 2021 Lasă un comentariu

Dorești să începi o afacere pe care să o poziționezi fie în mediul offline, ori în spațiul digital? Atunci trebuie să știi că primul pas după ce îți deschizi firma este pregătirea acesteia pentru a fi lansată pe piață și poziționată în mintea potențialilor consumatori.

Comunicarea și mesajul pe care vrei să-l transmiți către publicul tău țintă trebuie să înceapă prin stabilirea unui set de reguli care să fie în conformitate cu misiunea viziunea și valorile brand-ului tău.

Creionarea unui manual de brand este cea mai bună idee care trebuie să fie pusă în practică dacă îți dorești ca totul să fie bine organizat încă de la început. În contextul în care îți dorești să ai o afacere bine dezvoltată, stabilirea logo-ului, a culorilor și a fonturilor ce vor fi utilizate este primordială. Atât echipamentele de lucru, produsele promoționale, cât și vestimentația angajaților sau a echipei trebuie să fie personalizate cu logo-ul brand-ului.

Manualul de brand este cel care conferă coerență și dezvoltare armonioasă pe o perioadă lungă de timp brand-ului. De asemenea, tot prin intermediul unui manual de brand (sau de identitate vizuală) te vei bucura și de comunicarea și transmiterea eficientă a poveștii brand-ului. De obicei, o afacere care nu are o bună identitate vizuală nu se va remarca printre ceilalți competitori din același segment de activitate. Astfel, nu va ajunge cu succes sau în mod facil la clienții mult doriți.

Un astfel de manual realizat corect trebuie să cuprindă

  • Principii de design care te ajuta în dezvoltarea diverselor contexte de comunicare
  • Reguli de aplicare a logo-ului
  • Definirea fonturilor și a culorilor corporate
  • Trasarea liniei generale a materialelor de comunicare a brandului. De exemplu – informații despre nuanțele, culorile, tonurile și subtonurile ce vor fi aplicate.

Va include exemple de situații reale în care brand-ul poate fi sau nu poate fi utilizat cu succes. Bineînțeles că pentru a face lucrurile în mod profesionist vei avea nevoie de o agenție de branding. Specialiștii sunt în măsură să propună și să specifice care sunt materialele de promovare în mediul digital, print și TV care se potrivesc cel mai bine brand-ului.

Dacă faci parte din categoria antreprenorilor care nu au avut un real succes cu propria afacere, ia în considerare și lipsa manualului de brand și, implicit, a unei identități coerente de brand. Dacă acesta nu a existat sau a fost făcut într-un mod prea succint, ai deja o explicație. În acest caz, poți opta pentru a face rebranding sau pentru a construi de la zero un nou brand.

Partajează asta:

  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru partajare pe Telegram(Se deschide într-o fereastră nouă) Telegram
  • Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă) WhatsApp

Similare

Din categoria: In actiune

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi câte un email de fiecare dată când scriu un nou articol.

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Blogroll și recomandări

  • Stiri Timisoara
  • Grig
  • Stiri de ultima ora
  • Recomandarea Zilei
  • Ciurcaș Dan
  • Francisc Vasile
  • Wlog
  • Fii Modern

Footer

Au avut ceva de spus

  • Vasi la Cam greu cu returul la Orange
  • ciurcas dan la Cam greu cu returul la Orange
  • Vasi la Cam greu cu returul la Orange
  • ciurcas dan la Cam greu cu returul la Orange

Ultimele articole de pe blog

  • Cam greu cu returul la Orange
  • Câteva păreri despre trimmerul cu acumulator pentru gazon Black & Decker STC1840EPC
  • AI-ul mi-a reparat calculatorul
  • Cartelă SIM Telekom Mobile la preț bun

Cauți altceva? Caută aici:

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

© 2025 Vasile Ruscior

La începutul paginii