Când vii pe lume, ţi se pune unul sau mai multe prenume. Astfel, numele complet este primul brand pe care îl deţii. Ca orice brand, acesta poate fi sau nu promovat.
Brandul format de numele (şi prenumele) unei persoane este mai valoros cu cât respectiva persoană este mai cunoscută. În mediul online, lucrurile stau tot cam în acest mod; dacă îi spui cuiva numele tău, acela poate sau nu să facă asocierea cu numele unui site.
Unii nu îşi promovează numele deoarece nu-l consideră potrivit. Mai mult, chiar nu îşi folosesc numele real decât atunci când consideră că e neapărată nevoie. Poate că nume de familie ca Aporcusoaie sau Căcău nu sunt prea potrivite pentru a „fi pe buzele” tuturor. Chiar şi aşa, râzi o dată când auzi aceste nume, a doua oară doar zâmbeşti, dar după aceea ţi se par normale. 🙂
Acest brand este folosit când doreşti să devii PFA sau, de ce nu, să-ţi faci un blog. Chiar şi unele vedete (cele mai multe) se folosesc de nume şi prenume pentru a se promova. Altele, nu. 🙂
De exemplu, Ghiţă Ciobanul s-a folosit de prenume şi de meseria lui pentru a obţine un brand, înregistrat la OSIM. Reclamele cu el au fost difuzate până la publicarea pe pagina sa de Facebook a pozei în care apărea împreună cu familia Ponta. După aceea, reclamele cu Ghiţă au dispărut brusc de pe TV şi radio.
Alte exemple ar fi numele politicienilor. Blamaţi sau nu, numele lor valorează mai mult decât numele unor anonimi. Nu prea mult…
Tu îţi promovezi numele din buletin?
Lasă un răspuns