Citeam undeva, mai mult sub formă de banc, cum că trebuie să vă purtați mai frumos cu angajatul decât cu clientul. Clienți mai vin, dar oameni care să se angajeze… pauză. Iar treaba asta e valabilă nu numai în comerț, căci făcea referire la relația angajator – vânzător – cumpărător, ci în toate domeniile.
Despre lipsa forței de muncă în România s-a tot vorbit. Cum că oamenii nu vor să lucreze, că au pretenții prea mari pentru ceea ce știu să facă. Pe de altă parte, statul încurajează „nemunca“ prin diverse indemnizații ce poartă diverse denumiri.
Nu o să fac politică pentru că nu-mi place, nici nu știu. Ce o să vă spun ține de ceea ce faci cu omul, proaspăt angajat la tine la firmă.
Toată lumea știe că prima și prima dată se face protectia muncii. Pentru că viața și integritatea unei persoane au prioritate. Fiecare angajat trebuie să ia la cunoștință ceea ce are voie și ce nu are voie să facă. Mai mult de atât, e obligatoriu să înțeleagă că zicala regulile au fost făcute pentru a fi încălcate e o prostie inventată de unu’ care nu avea ce face.
Oricât de bine ar fi pus totul la punct, nu ai cum să eviți anumite situatii de urgenta. Tocmai de aceea este important ca tu, angajatorul, să știi cum gestionezi situația. Incidente pot apărea oricând, chiar dacă nimeni nu-și dorește asta (chiar nu-și dorește nimeni asta!), așa că angajații tăi trebuie să fie instruiți în acest sens.
Resursa umană e importantă și e datoria ta să ai grijă de ea. E de datoria lor, a angajaților, să își facă treaba pe care o au de făcut, bine și în condiții de siguranță.
Nu în toate domeniile riscurile la care sunt supuși oamenii sunt atât de mari. Există joburi cu risc scăzut de accidente. Munca exclusivă în fața unui calculator, la birou, face parte din această categorie. Poate să ia foc monitorul sau, pe timpul iernii, să se spargă o țeavă și să inunde încăperea. Sau să iasă fum din cafetieră…
După cum vedeți, chiar și întrunul din cele mai sigure joburi pot apărea situații neprevăzute. Nu mai vorbim de locuri de muncă în industrie, unde diverse mașini și utilaje se pot defecta, punând viața oamenilor în pericol.
Din cealaltă categorie, în care riscurile la care sunt supuși muncitorii sunt mari, fac parte șantierele. Munca în domeniul construcțiilor este grea și se pot întâmpla tot felul de accidente dacă nu este pus totul la punct. Managerul de proiect are responsabilitatea alegerii unui coordonator SSM care să lucreze la un plan ce ține de PREVENIRE. Pentru că e mai ușor să previi decât să suporți consecințele. Mult mai ușor!
Lasă un răspuns