Motoarele moderne ale automobilelor solicita din ce in ce mai mult uleiuri. Acest lucru se datoreaza multor factori tehnici si standardelor care trebuie indeplinite de aceste unitati.
Producatorii de masini, care doresc sa asigure functionarea fiabila a vehiculelor, in special in perioada de garantie, solicita anumiti lubrifianti furnizati liniilor de productie si retelelor de service autorizate. In perioada de garantie, un centru de service autorizat nu va risca sa foloseasca ulei de motor nepotrivit. Uleiul utilizat intr-un motor auto trebuie sa indeplineasca cu exactitate cerintele producatorului acestui vehicul, atat in ceea ce priveste gradul de vascozitate, cat si calitatea. De asemenea, este bine sa ai omologarea producatorului vehiculului (in cazul producatorilor cu standarde din fabrica si proceduri de omologare). Aprobarea, denumita uneori aprobare este rezultatul cooperarii dintre producatorul de ulei si producatorul de motoare, care confirma faptul ca standardele producatorului sunt indeplinite.
Uleiurile produse de Shell se disting prin numeroase aprobari. Cooperarea pe scara larga cu producatorii de autoturisme se manifesta si prin utilizarea acestor produse pentru prima umplere pe liniile de productie auto.
Pentru a satisface cerintele ridicate ale celor mai noi motoare, uleiurile trebuie sa fie de foarte buna calitate, dar acest lucru nu este suficient. De asemenea, trebuie sa aiba parametri definiti cu precizie. Parametrul de baza care caracterizeaza uleiul de motor este vascozitatea acestuia. Noile motoare pe benzina ale Ford necesita vascozitate SAE 5W-20, noi motoare BMW 0W-20 si alte motoare noi 5W-30. Si pana de curand, clasa de viscozitate de baza era 10W-40 si ceva mai devreme 15W-40.
Selectia uleiurilor pentru motoarele diesel este mai restrictiva. Din nou, cel mai popular grad de vascozitate pana de curand a fost SAE 10W-40. Astazi, cele mai multe modele noi necesita un grad de vascozitate SAE 5W-30 si grade ACEA individuale, dar exista exceptii. Datorita sistemelor de curatare a gazelor de esapament, uleiurile utilizate in aceste motoare trebuie sa aiba cenusa redusa (asa-numitul SAPS scazut), iar nerespectarea acestora poate deteriora filtrul de particule diesel. Daca producatorii de motoare diesel nu isi publica propriile standarde, acestia recomanda uleiuri in manualele proprietarului care indeplinesc una dintre clasificarile ACEA: C1, C2, C3 sau C4. Pentru o selectie mai usoara a uleiurilor de catre acesti utilizatori, a fost creat grupul de uleiuri Shell Helix 0W distribuit de Elgeka- Ferfelis, o companie care din anul 2008 a reusit sa puna bazele unei firme cu produse de cea mai buna calitate.
Standardele succesive mai stricte de puritate a gazelor de esapament forteaza schimbari in proiectarea motoarelor si utilizarea sistemelor de curatare a gazelor de esapament care functioneaza atat cu motoarele diesel, cat si pe cele pe benzina. Producatorii de lubrifianti au adaptat uleiurile de motor la astfel de cerinte – uleiurile de motor deja mentionate cu cenusa mica. Filtre de particule vor fi, de asemenea, instalate in masinile cu motoare pe benzina (GPF – filtru de particule pe benzina), astfel incat uleiuri SAPS reduse vor trebui, de asemenea, utilizate in aceste motoare.
Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.
Bogdan a zis
Si eu folosesc la masina tot Shell, recomand!