A trecut ceva timp de când am scris ultima dată despre online, SEO și altele care au legătură cu internetul. Acum e momentul pentru un nou articol pe această temă.
Suntem în 2018 și e din ce în ce mai greu să te ridici pe internet. Apar tot mai multe site-uri, iar timpul pe care îl petrec oamenii pe alte site-uri în afară de Facebook este tot mai scurt.
În general, oamenii cumpără online, caută informații pe internet despre diverse boli și citesc știrile. Bărbații mai citesc despre mașini, fotbal și tehnologie, iar femeile despre modă și frumusețe.
Cumva de înțeles acest top. Toată lumea se grăbește, iar asta se observă în trafic. Nu cel online, ci cel de pe autostrăzi străzi, că autostrăzi nu avem. Cum mașinile nu țin veșnic, site-urile de piese auto intră automat în acest top. Cu fotbalul e de înțeles, căci bărbaților le plac formele… rotunde, iar tehnologia poate să aducă formele astea rotunde mai aproape de ei.
Ce trebuie să faci dacă vrei și tu în online?
Poate că ai găsit pe internet toate informațiile de care ai avut nevoie până acum, dar cum ar fi să fii tu cel care oferă informațiile?
Se poate, dar ia-o cu începutul. Pas cu pas.
Primul pas: creare site. Se presupune că știi cu ce vrei să defilezi pe internet, așadar nu mai vorbim despre asta. Prin crearea unui site web se înțelege un site disponibil la o adresă web sau domeniu. Domeniul, de regulă, e de forma domeniu.ro sau domeniu.com. Prima variantă e cea mai folosită în România.
Atenție: A nu se confunda un site web cu o pagină de Facebook. Sunt lucruri distincte.
Al doilea pas, mai important ca primul, constă în aspectul site-ului. Așa cum nu mergi în pijamale la serviciu sau la facultate, tot așa și design-ul contează.
Dacă ai ales WordPress, găsești teme gratuite gata de utilizare. Din păcate însă, majoritatea sunt pe principiul cât dai, atâta face. Cum nu dai nimic (că de aia-s gratuite, nu?), nu ai ce pretenții să faci.
Varianta cu pretenții, ca să zic așa, e cea non-free. Aceasta include design-ul cu tot ce înseamnă el: temă, logo și chiar și o siglă, dacă îți dorești una. Contactează o agentie web design și ai terminat cu partea cea mai grea.
După partea cea mai grea vine partea cea mai importantă. Conținutul. Într-o legătură strânsă cu design-ul, la conținut ai cel mai mult de lucru. Nici prea mult conținut, prost și fără rost, nici prea puțin. Dacă oferi prea puține informații, vei fi deranjat prea des prin intermediul formularului de contact. Da, site-ul tău trebuie să aibă așa ceva.
În cazul în care te adresezi celor cu telefoane inteligente, ia în considerare crearea unei aplicații pentru mobil. Dacă nu ai suficienți vizitatori (useri) încât să renteze investiția într-o astfel de aplicație, treci la pasul următor.
Investește în advertoriale. Vizibilitatea e importantă ca să devii cunoscut și, mai apoi, recunoscut. Așa arată cartea de vizită a unei agenții care se ocupă de partea aceasta, prin numeroasele parteneriate pe care le are:
Ultimul pas e unul înapoi. Fă un pas înapoi pentru a vedea mai bine rezultatul și felicită-te. Ești online!
Lasă un răspuns