De fiecare dată când se aduce în discuţie construcţia câtorva kilometri de autostradă, apar şi firmele ce licitează pentru a construi ele autostrada. Unele firme româneşti, altele de prin Spania sau mai ştiu eu ce ţară, toate încearcă să ofere un preţ cât mai bun pentru construcţia kilometrilor de autostradă. Asta pentru că, fie preţul cât de mic, tot este mare. Nu degeaba avem printre cele mai scumpe autostrăzi din lume.
Se fac studii de fezabilitate ce costă o căruţă de bani, apoi se aşteaptă până studiile nu mai sunt bune. Se fac altele, căci s-au găsit unii să mute munţii şi nu mai coincide poziţia munţilor cu ceea ce este scris în hârţoage. Ce ştim noi?
Ce nu înţeleg eu la licitaţiile realizate de statul român este că dă lucrările pe mâinile unor străini care oferă preţul cel mai mic pentru a câştiga licitaţia, străini ce se plâng apoi că nu le ajung banii şi mai belesc un rând de piele de pe statul român. Cu tot cu piele mai pică şi nişte bani de băgat prin buzunarele ştiţi-voi-cui.
Ştiu că generalizez, dar de ce nu câştigă licitaţiile doar firme româneşti cu muncitori români ce vor cheltui banii tot în România? Poate nu îi voi cheltui pe toţi în România, dar tot vor cumpăra câte una-alta. Cu bon fiscal, astfel până la 24% din bani se întorc la buget. Această chestiune nu o înţeleg…
Lospa a zis
Gresit. Cele mai scumpe si cele mai proaste 😉
Marius a zis
Cum nu le intelegi? trebuie sa se intoarca niste bani la firmele de partid.
Robi a zis
incurcate sunt caile domnului si de curand doar 9% tva-ul cica.